Budowa Logo – z czego składa się znak firmowy

Budowa Logo – z czego składa się znak firmowy

 

Czym jest logo dla firmy? Na pewno nieodzownym elementem, ale czy potrafimy poprawnie powiedzieć z czego się składa?
Ponieważ często przewija się problem w poprawnym nazewnictwie, poniżej małe wyjaśnienie.

I. Z czego składa się znak firmowy, czyli nasze logo ?

Logo składa się z 3 części:
sygnet – części graficznej, formy przedstawiającej charakterystyczny dla marki element,
logotyp – części słownej, nazwy
slogan – zwany również jako tagline, jest to opcjonalne hasło firmowe / podpis – które pozwala przyciągnąć uwagę na określoną cechę firmy.
Może tu być również hasło claim które używamy na codzień np. „niezawodny” , „od 1999 roku” itp.

Poniżej grafika przykładzie gotowego projektu logo:

budowa-logo

Oczywiście może być tak że naszym logo będzie sam logotyp lub sam sygnet – wszystko zależy od tego jaką markę tworzymy.
Dlatego

II. Czym różni się logo od logotypu?

– (…) to w takim razie prosiłbym o zaprojektowanie logotypu
– Logotypu? Z naszej rozmowy wynikało że chcieliby Państwo przeprojektować logo tak aby posiadało znak graficzny do funkcjonującej nazwy.
– Tak, zgadza się…

Tego typu rozmów przeprowadziłem stosunkowo bardzo dużo, ponieważ nie każdy zdaje sobie różnicę używając zamiennie poszczególne nazwy to tylko mały procent zapytanych osób zwrócił uwagę czy to się czymś w góle różni? Z mojej strony przy okazji zawsze wychodziła już informacja wyjaśniająca.

W potocznym języku jest to często omyłkowo nazywane, zwłaszcza przez osoby niezwiązane z branżą, początkujących przedsiębiorców, oraz u starych wyjadaczy biznesu.

Każdy samodzielny logotyp to logo, ale nie każde logo jest logotypem.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *