Dlaczego odróżnienie logo od logotypu sprawia nam trudność?
Sprawa z pozoru wydaje się bardzo prosta, ale jak się jednak okazuje sprawia trudność wielu osobom. Są to zarówno początkujący przedsiębiorcy, jak również ci bardziej doświadczeni. Bardzo często, właśnie w trakcie wstępnych rozmów z nowymi klientami, konieczne jest doprecyzowanie, co tak dokładnie mamy na myśli. W przeciwnym wypadku otrzymujemy dwie przeciwne informacje.
– (…) to w takim razie decydujemy się na zaprojektowanie logotypu.
– Logotypu? Z naszej rozmowy wynikało że jednak wolą Państwo przeprojektować logo tak aby posiadało znak graficzny do funkcjonującej nazwy.
– Tak, zgadza się…Dobrze, a więc o co tyle szumu?
Z czego składa się logo, znak firmowy? Poniżej grafika na przykładzie gotowego projektu logo:
![](https://studiodi.pl/wp-content/uploads/2016/01/budowa-logo-1.jpg)
Logo składa się z jednej, dwóch lub trzech części, może być zbudowane z poniższych elementów:
- sygnet – część graficzna, formy przedstawiającej charakterystyczny dla marki element
- logotyp – część słowna, nazwa firmy lub produktu, stworzona w mniej lub bardziej zindywidualizowany sposób
- slogan – część słowna, (znana również jako tagline) jest to opcjonalne hasło firmowe / podpis – które pozwala przyciągnąć uwagę na określoną cechę firmy.
Może tu być również hasło „claim” które używamy na codzień np. „niezawodny” , „od 1999 roku” itp.
Jak wygląda logo złożone z samego sygnetu, z samego logotypu lub standardowe? Poniżej na przykładach wielkich światowych marek,
![](https://studiodi.pl/wp-content/uploads/2018/08/logo.jpg)
Czym różni się logo od logotypu?
„Logotyp jest częścią Logo”
czyli
każdy logotyp to logo,
ale
nie każde logo jest logotypem
Czy to tak naprawdę ma jakieś znaczenie?
W potocznej rozmowie pomiędzy osobami spoza branży zapewne nie ma większego znaczenia czy rozmowa jest o logo czy logotypie – ważne że obie strony się dogadują.
Jeśli jednak działamy w branży projektowej czy reklamowej to wypadałoby używać, a już napewno przynajmniej wiedzieć o różnicach i nie powielać błędnego zapisu
Na koniec dla utrwalenia – kilka ostatnich przykładów naszego autorstwa.
Miłego przeglądania!
Możesz zobaczyć więcej naszych projektów w portfolio projektów logo
Potrzebujesz projektu logo? Zapoznaj się z naszą ofertą.
![](https://studiodi.pl/wp-content/uploads/2018/08/blok-img2.jpg)
Jak sam widzisz zajmujemy się zarówno projektowaniem logo, jak i również innych materiałów firmowych – sprawdź nasz poziom w portfolio.