Budowa Logo – z czego składa się znak firmowy

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Dlaczego odróżnienie logo od logotypu sprawia nam trudność?

Sprawa z pozoru wydaje się bardzo prosta, ale jak się jednak okazuje sprawia trudność wielu osobom. Są to zarówno początkujący przedsiębiorcy, jak również ci bardziej doświadczeni. Bardzo często, właśnie w trakcie wstępnych rozmów z nowymi klientami, konieczne jest doprecyzowanie o co tak naprawdę chodzi. Otrzymujemy dwie przeciwne informacje i nie wiadomo o co tak naprawdę chodzi.

– (…) to w takim razie decydujemy się na zaprojektowanie logotypu.
– Logotypu? Z naszej rozmowy wynikało że jednak wolą Państwo przeprojektować logo tak aby posiadało znak graficzny do funkcjonującej nazwy.
– Tak, zgadza się…

Dobrze, a więc o co tyle szumu?

Z czego składa się logo, znak firmowy? Poniżej grafika na przykładzie gotowego projektu logo:

Budowa Logo – podział na elementy

Logo składa się z jednej, dwóch lub trzech części, może być zbudowane z poniższych elementów:

  • sygnet – część graficzna, formy przedstawiającej charakterystyczny dla marki element
  • logotyp – część słowna, nazwa firmy lub produktu, stworzona w mniej lub bardziej zindywidualizowany sposób
  • slogan – część słowna, (znana również jako tagline) jest to opcjonalne hasło firmowe / podpis – które pozwala przyciągnąć uwagę na określoną cechę firmy.
    Może tu być również hasło „claim” które używamy na codzień np. „niezawodny” , „od 1999 roku” itp.

Jak wygląda logo złożone z samego sygnetu, z samego logotypu lub standardowe? Poniżej na przykładach wielkich światowych marek,

Czym różni się logo od logotypu?

„Logotyp jest częścią Logo”

czyli
każdy logotyp to logo,
ale
nie każde logo jest logotypem

Nie każ

Czy to tak naprawdę ma jakieś znaczenie?

W potocznej rozmowie pomiędzy osobami spoza branży zapewne nie ma większego znaczenia czy rozmowa jest o logo czy logotypie – ważne że obie strony się dogadują.

Jeśli jednak działamy w branży projektowej czy reklamowej to wypadałoby używać, a już napewno przynajmniej wiedzieć o różnicach i nie powielać błędnego zapisu

Na koniec dla utrwalenia – kilka ostatnich przykładów naszego autorstwa.
Miłego przeglądania!

Możesz zobaczyć więcej naszych projektów w portfolio projektów logo

Potrzebujesz projektu logo? Zapoznaj się z naszą ofertą.

Jak sam widzisz zajmujemy się zarówno projektowaniem logo, jak i również innych materiałów firmowych – sprawdź nasz poziom w portfolio.

Studio Graficzne

Studio Graficzne

Leave a Replay

Strony Internetowe na systemie CMS WordPress

 „Strony Internetowe na systemie WordPress” Wstęp Na warsztat bierzemy jeden z produktów który oferujemy naszym klientom: „Strony Internetowe oparte na systemie CMS

Jaki hosting wybrać 2019

Jaki hosting wybrać 2017   Odwieczne pytanie które zajmuje głowy coraz więcej osób. Odpowiedź jest prosta… Dopasowany do Ciebie 😉 Oczywiście pół-żartem, ale

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

o nas

Jesteśmy małym studio graficznym realizującym nowoczesne projekty graficzne dla klientów z całej Polski.

Inne wpisy

Social Media

Zapisz się na newsletter

Pozostań z nami w kontakcie