Budowa Logo – z czego składa się znak firmowy

Dlaczego odróżnienie logo od logotypu sprawia nam trudność?

Sprawa z pozoru wydaje się bardzo prosta, ale jak się jednak okazuje sprawia trudność wielu osobom. Są to zarówno początkujący przedsiębiorcy, jak również ci bardziej doświadczeni. Bardzo często, właśnie w trakcie wstępnych rozmów z nowymi klientami, konieczne jest doprecyzowanie, co tak dokładnie mamy na myśli. W przeciwnym wypadku otrzymujemy dwie przeciwne informacje.

– (…) to w takim razie decydujemy się na zaprojektowanie logotypu.
– Logotypu? Z naszej rozmowy wynikało że jednak wolą Państwo przeprojektować logo tak aby posiadało znak graficzny do funkcjonującej nazwy.
– Tak, zgadza się…
Dobrze, a więc o co tyle szumu?

Z czego składa się logo, znak firmowy? Poniżej grafika na przykładzie gotowego projektu logo:

 

Budowa Logo – podział na elementy

Logo składa się z jednej, dwóch lub trzech części, może być zbudowane z poniższych elementów:

  • sygnet – część graficzna, formy przedstawiającej charakterystyczny dla marki element
  • logotyp – część słowna, nazwa firmy lub produktu, stworzona w mniej lub bardziej zindywidualizowany sposób
  • slogan – część słowna, (znana również jako tagline) jest to opcjonalne hasło firmowe / podpis – które pozwala przyciągnąć uwagę na określoną cechę firmy.
    Może tu być również hasło „claim” które używamy na codzień np. „niezawodny” , „od 1999 roku” itp.

Jak wygląda logo złożone z samego sygnetu, z samego logotypu lub standardowe? Poniżej na przykładach wielkich światowych marek,

Czym różni się logo od logotypu?

„Logotyp jest częścią Logo”

czyli
każdy logotyp to logo,
ale
nie każde logo jest logotypem

Czy to tak naprawdę ma jakieś znaczenie?

W potocznej rozmowie pomiędzy osobami spoza branży zapewne nie ma większego znaczenia czy rozmowa jest o logo czy logotypie – ważne że obie strony się dogadują.

Jeśli jednak działamy w branży projektowej czy reklamowej to wypadałoby używać, a już napewno przynajmniej wiedzieć o różnicach i nie powielać błędnego zapisu

Na koniec dla utrwalenia – kilka ostatnich przykładów naszego autorstwa.
Miłego przeglądania!

Możesz zobaczyć więcej naszych projektów w portfolio projektów logo

Potrzebujesz projektu logo? Zapoznaj się z naszą ofertą.

Jak sam widzisz zajmujemy się zarówno projektowaniem logo, jak i również innych materiałów firmowych – sprawdź nasz poziom w portfolio.

Picture of Studio Graficzne

Studio Graficzne

Leave a Replay

Jak wybrać studio graficzne dla Twojego biznesu?

Wybór odpowiedniego studio graficznego jest kluczowym krokiem dla każdego przedsiębiorcy pragnącego skutecznie promować swój biznes. Dobrze zaprojektowana grafika nie tylko przyciąga uwagę

Zapisz się na newsletter

Pozostań z nami w kontakcie

Wykorzystujemy pliki cookies w celu prawidłowego działania strony, korzystania z narzędzi analitycznych i marketingowych oraz zapewniania funkcji społecznościowych. Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies?